Gå vidare till innehåll

Fri Frakt ✨ | 021 448 1909

    Fraktpolicy

    Fraktkostnad

    Fri frakt i hela Sverige och Norge.

    Leveranstid

    Din beställning behandlas inom 1-2 arbetsdagar. På grund av att våra produkter skickas direkt från återförsäljare så är frakttiden genomsnittligt 8-14 arbetsdagar. Hög efterfrågan just nu förlänger också frakttiden. Vi har ett gott samarbete med agenter över hela världen och gör vårt bästa för att din beställning ska nå dig så fort som möjligt.


    Försenade eller försvunna beställningar

    Ett paket anses vara förlorat efter att det har legat i postsystemet under en period av 15 arbetsdagar inom Europa och 21 arbetsdagar för internationella beställningar. Vi kan inte ta ansvar för förseningar orsakade av kuriren. Även om beställningar normalt tar mycket mindre tid än så kan vi inte skicka en ersättning förrän denna tidsperiod har förflutit.

    Fel eller ofullständig adress

    Om ditt paket returneras till oss på grund av en felaktig eller ofullständig adress måste du betala alla leverans- och övriga kostnader för att återleverera din beställning till en korrigerad adress. Vi är inte ansvariga för förlust av din beställning om adressen som angavs i kassan är ofullständig eller felaktig. Likaså om mobilnumret du angett för leveransbesked inte stämmer överens.

    Returnering

    Du har rätt att annullera din beställning upp till 30 dagar efter mottagandet (villkor gäller, se sidan för returer). Efter din annullering har du 7 dagar på dig att returnera paketet. Du får tillbaka hela köpesumman, förutsatt att kraven på retursidan har uppfyllts. OBS: Kostnaden för returfrakten står på din egen bekostnad. Om du utnyttjar din ångerrätt måste produkten returneras till säljaren med alla tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och originalförpackning. Om du vill utöva denna rätt, vänligen kontakta oss på hej@thalita.se. Säljaren kommer då att återbetala köpeskillingen inom 14 dagar från det att du har informerats om din retur, förutsatt att produkten redan har returnerats i gott skick, komplett och oskadad.

    Ej upphämtat paket i tid

    Vid ej upphämtat paket skickas din order automatiskt tillbaka till vår leverantör i utlandet. Vi har ingen möjlighet att spåra om din order har anlänt till leverantör och kan då tyvärr ej betala tillbaka ordersumman då den ej återkommer till vårat lager i Sverige. Att hämta upp paketet i tid är kundens ansvar.

    Tullklarering / Moms

    Observera att förseningar kan orsakas av ditt lands tullklarering. Thalita Sverige ansvarar inte för att betala några avgifter som tas ut av tullen. Dessa avgifter är kundens ansvar men väldigt ovanligt förekommande. Moms ingår ej i priset som är satt på de produkter vi erbjuder. Kunden ansvarar för sin egen moms.