Fraktpolicy
Fraktkostnad
Fri frakt över hela världen.
Leveranstid
Din beställning kommer att behandlas inom 1-2 arbetsdagar. Eftersom våra produkter skickas direkt från leverantörer är den genomsnittliga leveranstiden 7-12 arbetsdagar . Hög efterfrågan just nu kan också förlänga leveranstiderna. Vi har ett nära samarbete med agenter över hela världen för att säkerställa att din beställning når dig så snabbt som möjligt.
Vanliga leveranstider:
- USA: 6–10 dagar
- Europa: 7–12 dagar
Försenade eller förlorade beställningar
Ett paket anses vara förlorat efter att ha varit i postsystemet i 15 arbetsdagar inom Europa och 21 arbetsdagar för internationella beställningar. Vi kan inte hållas ansvariga för kurirförseningar. Även om beställningar vanligtvis kommer tidigare, kan vi inte skicka en ersättning förrän denna tidsperiod har förflutit.
Felaktig eller ofullständig adress
Om ditt paket returneras till oss på grund av en felaktig eller ofullständig adress, kommer du att stå för alla leverans- och relaterade kostnader för att skicka om din beställning till en korrigerad adress. Vi är inte ansvariga för förlust av din beställning om adressen som angavs i kassan är felaktig eller ofullständig, eller om det angivna telefonnumret för leveransaviseringar är felaktigt.
Returer
Du har rätt att annullera din beställning upp till 30 dagar efter att du mottagit den (villkor gäller; se retursidan). Efter avbokning har du 7 dagar på dig att returnera paketet. Du kommer att få full återbetalning, förutsatt att kraven på retursidan är uppfyllda. Obs: Kostnader för returfrakt står på din bekostnad. Om du utnyttjar din ångerrätt ska produkten returneras till säljaren med alla tillbehör och, om det är rimligt möjligt, i originalskick och förpackning. För att utöva denna rätt, vänligen kontakta oss på support@thalita.se . Säljaren kommer sedan att återbetala köpesumman inom 14 dagar efter att du har blivit informerad om returen, förutsatt att produkten har returnerats i gott skick, komplett och oskadad.
Ej uthämtade paket
Om ett paket inte hämtas ut i tid kommer din beställning automatiskt att returneras till vår leverantör utomlands. Vi kan inte spåra om din beställning har nått leverantören och kan därför inte återbetala beställningsbeloppet då det inte kommer att returneras till vårt lager i Sverige. Det är kundens ansvar att hämta ut paket i tid, och vid retur, returnera paketet till rätt adress som meddelas kund via skickat returformulär.
Tullklarering/moms
Observera att förseningar kan uppstå på grund av tullklarering i ditt land. Thalita Sweden ansvarar inte för eventuella avgifter som tas ut av tullen, vilket är kundens ansvar, även om dessa avgifter är ovanliga. Moms ingår inte i det angivna priset på våra produkter. Kunderna står för sin egen moms.