Gå vidare till innehåll

Fri Frakt ✨ | 021 448 1909

    Returpolicy

    30 dagars returpolicy

    Vi har 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara. Efter att du har begärt en retur har du 7 dagar på dig att skicka paketet till oss.

    Vi vill alltid lösa alla returer på bästa sätt. Om du är missnöjd med ditt köp, en storlek inte passar, eller något annat - vänligen hör av dig till vårat engagerade supportteam så fort du fått hem din order så gör vi allt för att säkerställa 100% Nöjdkundnöjdhet.

    För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller med etiketter kvar och i originalförpackning. Du behöver också kvitto eller köpbevis. 

    För att starta en retur kontaktar du oss på mail där du också får en returblankett skickad till dig med adress till vårat lager i Sverige.

    När vi har accepterat din retur skickar vi dig instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.

    Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på hej@thalita.se

    Skador & problem

    Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det så fort som möjligt. För oss är du som kund alltid viktigast och vi strävar efter högsta kundnöjdhet.

    Returvillkor

    • Retur är möjlig inom 30 dagar.
    • Produkterna måste vara i originalskick och vara försedda med originaletiketter.
    • Förpackningen får inte skadas och måste levereras i originalförpackningen.
    • Vänligen posta din retur inom 7 dagar från mottagandet av returblankett.
    • Varorna som ska returneras måste vara fria från fläckar och skador.
    • Varorna som ska returneras måste vara fria från spår av användning.

    Obs! Om de returnerade varorna inte uppfyller dessa villkor eller du skickar in din retur försent, kan din retur tyvärr inte behandlas. Vi förbehåller oss rätten att avvisa returnerade varor om det misstänks att varorna redan har använts eller skadats.

    Returfrakt / Miljö

    Vi värnar om miljön och föredrar att undvika så många returer som möjligt med tanke på utsläppen av CO2. Vi värdesätter vår ekoprocess högt och därför är returfrakten något vi tyvärr ej kan stå för.

    Lämna inte produkten tillbaka till var den kom ifrån. Kontakta kundtjänst först. Paket som går i retur till avsändare om ej upphämtat hos kurir kan vi ej ta ansvar för då vi ej har möjlighet att spåra detta.

    Undantag / Engångsartiklar

    Vissa typer av varor kan inte returneras, som ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.

    Utbyten

    Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.

    Europeiska Unionen

    14 dagars ångerstvist

    Oavsett ovanstående, om varan skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att returnera din beställning inom 14 dagar. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvitto eller köpbevis.

    Återbetalningar

    Vi kommer att kontakta dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på hej@thalita.se