Returpolicy
30-dagars returpolicy
Vi strävar alltid efter att lösa returer på bästa möjliga sätt. Om du är missnöjd med ditt köp, storleken inte är rätt, eller av någon annan anledning, vänligen kontakta vårt dedikerade supportteam så snart du tar emot din beställning, så kommer vi att göra allt för att säkerställa 100 % nöjdhet.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller med etiketter intakta och i originalförpackningen. Du behöver också ett kvitto eller köpbevis.
För att initiera en retur, vänligen kontakta oss via e-post, så skickar vi ett returformulär med adress till vårt lager i Sverige.
När din retur har accepterats ger vi instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka utan returförfrågan kommer inte att accepteras.
Du kan alltid kontakta oss med eventuella returfrågor på support@thalita.se.
Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du fått fel vara, så att vi kan bedöma problemet och rätta till det så snabbt som möjligt. Din nöjdhet är alltid vår prioritet.
Returvillkor
- Retur inom 30 dagar.
- Produkterna måste vara i originalskick och ha originaletiketter.
- Förpackningen ska vara oskadad och i originalform.
- Skicka din retur inom 7 dagar efter att du mottagit returformuläret.
- Returnerade föremål måste vara fria från fläckar, skador eller tecken på användning.
Obs: Om de returnerade varorna inte uppfyller dessa villkor eller om returen skickas för sent, kommer vi tyvärr inte att kunna behandla returen. Vi förbehåller oss rätten att avvisa returer om det visar sig att varorna har använts eller skadats.
Returfrakt / Miljöhänsyn
Vi värdesätter miljöpåverkan och undviker helst så många returer som möjligt på grund av CO2-utsläpp. Som en del av vår ekoprocess kan vi tyvärr inte täcka returfraktkostnader, detta faller under kundens ansvar.
Vänligen returnera inte produkten till dess ursprungliga leveransadress som står på paketet vid mottagandet. Kontakta kundtjänst först.
Vi kan inte ta ansvar för returer till avsändaren om paketet inte hämtats från kuriren, eftersom vi inte kan spåra det. Vänligen hör av dig till kundtjänst för rätt returadress.
En kommentar till våra kunder
Vi förstår att returer ibland kan kännas komplicerade och kostsamma. Det är därför vi vill försäkra dig om att vi arbetar för att göra detta enklare och mer överkomligt. I framtiden planerar vi att öppna lager på fler platser över hela världen, vilket kommer att göra returprocessen snabbare och smidigare.
På Thalita är vårt mål alltid att ge dig den bästa möjliga upplevelsen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och din förståelse när vi arbetar med detta, och vi tackar dig för att du valde oss. Din nöjdhet är vår prioritet.
För eventuella frågor eller hjälp med din retur är du alltid välkommen att kontakta oss på support@thalita.se . Vi är här för att hjälpa till på bästa sätt.
Undantag/Engångsartiklar
Vissa typer av föremål kan inte returneras, till exempel ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och produkter för personlig vård (som skönhetsartiklar). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.
Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.
Europeiska unionen – 14-dagars ångerrätt
Oavsett ovanstående, om varan skickas till EU, har du rätt att returnera din beställning inom 14 dagar. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också ett kvitto eller köpbevis.
Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns, återbetalas du automatiskt via din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på support @thalita.se .